Barrandov: za 10 let dvakrát víc aut

11.1.2008

MF Dnes: Obyvatelé si stěžují, že nemají kde parkovat. Místa zabírají lidé, kteří tu zastaví a jdou na MHD Každý den se potýká Jan Blatný z Barrandova se stejným problémem - nemá kde zaparkovat. Sídliště je totiž zejména vpodvečer a v noci přeplněno a Blatný se stejně jako další obyvatelé marně snaží najít volné místo. "Ráno odjedu, a když chci večer zaparkovat, nemám kde. Jediné místo je na parkovištích na okraji sídliště, jenže to je zase daleko k domu," postěžoval si Jan Blatný.

Místa zabírají návštěvníci "Osobní parkovací zóny jsou obsazeny auty,přespolních' - vozy podnikatelů či různých společností, aniž by obyvatelé Barrandova měli nárok zde zaparkovat svoje auto," přidal se další obyvatel Barrandova, Petr Pokorný.
Za posledních zhruba deset let se počet aut na Barrandově zdvojnásobil. Ukazuje to rozdíl ve studiích, které si radnice nechala zpracovat v roce 1996 a znovu loni.
V současné době parkuje denně v ulicích v průměru 629 aut a přibližně každý desátý řidič porušuje pravidla. Nejčastěji parkují v křižovatce.
"Situace na Barrandově není dobrá a v posledních letech se stejně jako třeba na Smíchově zhoršila. Bohužel se s tím zatím potýkáme marně," přiznal radní pro dopravu Vojtěch Zapletal.
Obyvatelům Barrandova vadí zejména řidiči, kteří si z ulic sídliště dělají takzvané parkoviště P+R, kdy tu jen zaparkují a do centra pokračují městskou hromadnou dopravou.
"Proč neudělat jednoduché opatření, že vjezd do zóny klidu bude povolen pouze osobní dopravě a zásobování na dobu nezbytně nutnou?" ptá se Pokorný.
S tím nesouhlasí radní Vojtěch Zapletal. "Návštěvníci Barrandova parkují blízko tramvajových zastávek. K boji o místo s lidmi, kteří na Barrandově bydlí, nedochází," reagoval radní.

Řešení: parkovací domy Jediným řešením situace na Barrandově je podle vedení městské části výstavba několika patrových parkovacích domů. Například zavedení zón placeného stání, které fungují v Praze 1 a 2, je podle Zapletala neuskutečnitelné. "Nedovoluje to sídlištní charakter dopravy, kdy se ulice ráno vylidní a večer všichni přijedou domů," vysvětlil.
Radnice proto v současné době hledá investora, který by na sídlišti vybudoval parkovací domy. Urbanistická studie Barrandova totiž počítá s místy, kde by mohly vyrůst. Dva domy již na sídlišti vznikly v souvislosti s výstavbou tramvajové trati - parkovné v domech se pohybuje okolo 1 500 korun měsíčně.
"Problém je v tom, že lidé nechtějí za parkování platit a z toho důvodu se investoři bojí parkovací domy stavět. Ty, které tu stojí, nejsou zdaleka zaplněny," uvedl Zapletal.
Proti zpoplatnění parkování lidé už v roce 2005 protestovali, když radnice pronajala parkoviště na Tilleho náměstí soukromé firmě, která chtěla za parkování vybírat peníze. Oplocené parkoviště nakonec zmizelo.

Tabulka

* Parkování v číslech
Parkujících aut cca 629
Kapacita cca 600
Počet přestupků cca 60 denně
Pohyb v ulicích 14 tisíc aut denně
Zaplněnost ulic přes den 63,3 %
Zdroj - MČ Praha 5

Zdroj obrázku -www.parkoviste.unas.cz 

Autor: MF Dnes   |   Sekce: Radnice   |   Tisk   |   Poslat článek známému


Související články


Diskuse

Zobrazit vše Zobrazit vybrané Vložit příspěvek



Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2018

KAUZA 5 - občanský zpravodaj Prahy 5